ЗМІСТ:100 тем

- ЩЕ РАЗ ПРО БРЕСТСЬКУ ФОРТЕЦЮ >БИТИ НАПОЛЕОНА >БІЛОПОЛЬСЬКИЙ ПОСПІХ 1920 РОКУ >БОЇ В ПІВНІЧНІЙ АФРИЦІ МОВОЮ ЦИФР >БРОНЕТАНКОВА СТАТИСТИКА ДРУГОЇ СВІТОВОЇ >БТТ АНТИГІТЛЕРІВСЬКОЇ КОАЛІЦІЇ >БТТ ГІТЛЕРІВСЬКОЇ ВІСІ >БУЛИ НЕ ГОТОВИМИ ДО ВІЙНИ? >БУТИ ВІЙНІ >БУТИ ПО ЦЬОМУ! >ВЕЛИКІ ПРО ВСЕ І НІ ПРО ЩО >ВИДАТНІ ЛЮДИ І СІМЕЙНЕ ЖИТТЯ >ВИКРУТАСИ ІСТОРІЇ >ВИТОКИ ЧЕРВОНОГО ТЕРОРУ >ВОЄННА АВІАЦІЯ У ЦИФРАХ >ВОЄННИЙ ПОБУТ ТА БУТТЯ >ВОРОГ У ВОРІТ >ВТРАТИ ФАШИСТІВ ДО НАПАДУ НА СРСР >ГЕОПОЛІТИКА ДОГОРИ НОГАМИ >ГРОШОВО-ПРОДУКТОВА СОБІВАРТІСТЬ ЖИТТЯ >ДО НЕПРИСТОЙНОСТІ ДИВАЦЬКА ВІЙНА >ДО ПОРИ МОВЧАЗНА СМЕРТЬ >ДОБРОВІЛЬНО-ПРИМУСОВА ДОПОМОГА ФАШИЗМУ >ДОПОМОГА СРСР ФАШИСТСЬКІЙ НІМЕЧЧИНІ >ДРУГИЙ ФРОНТ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ >ЕКОНОМІКА НІМЕЧЧИНИ НАПЕРЕДОДНІ ТА ПІД ЧАС 2СВ >ЕТИКЕТОМ ПО СТОЛУ >З НЕДОЗРІЛОГО >ЗА ВЗЯТТЯ БЕРЛІНУ >ІСПАНСЬКА ПРЕЛЮДІЯ ВЕЛИКОЇ ВІЙНИ >ІСТЕРІЯ НЕЛЮДЯНОСТІ >КАТАСТРОФА ЧЕТВЕРТОГО ФЛОТУ СВІТУ >КИТАЙСЬКИЙ NO PASARAN >КОМУ ВІРИТИ АБО ПРАВДА ПРО АФГАНІСТАН >КРИМСЬКА ЕПОПЕЯ 1855-56 РОКІВ >КУРСЬКА БИТВА БЕЗ ІДЕОЛОГІЧНОГО ЛУШПИННЯ ("РУМ’ЯНЦЕВ-КУТУЗОВ") >КУРСЬКА БИТВА БЕЗ ІДЕОЛОГІЧНОГО ЛУШПИННЯ ("ЦИТАДЕЛЬ") >ЛЕНД-ЛІЗ БЕЗ КУПЮР >ЛЕНІН-ПОРТРЕТ БЕЗ РЕТУШІ >ЛИЦАРСТВО НЕ ВІД СВІТУ ЦЬОГО >МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО АВІАЦІЮ >МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО БРОНЕТАНКОВУ ТЕХНІКУ >МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО НАДВОДНИЙ ФЛОТ >МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО ПІДВОДНИЙ ФЛОТ >МАЛОЗГАДУВАНЕ ПРО ХОЛОДНУ ЗБРОЮ >МАРШАЛ-МАРОДЕР ЖУКОВ >МИСТЕЦТВУ-БУТИ! >НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД ВІЙСЬКОВОПОЛОНЕНИХ В СРСР >НЕ ВЕЛИКІ ДИВАКУВАТОСТІ ВЕЛИКИХ ЛЮДЕЙ >НЕ ВІР ОЧАМ СВОЇМ >НЕВИПРАВДАНА ВОЄННА ЖОРСТОКІСТЬ >НЕВІДОМА АРТИЛЕРІЯ >НЕВІДОМЕ ПРО ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ >НЕВІЛЬНИЧА ПРАВДА >НЕЗРУЧНА ІСТОРІЯ >НЕСКОРЕНА ПОЛЬЩА >НІМЕЦЬКИЙ ПОЛОН І ПРИМУСОВА ПРАЦЯ >НКВС ПЕРЕД ОБЛИЧЧЯМ ЦИФР >ОБЕРЕЖНО ДЕЗІНФОРМАЦІЯ >ОСОБЛИВА СПАРТА >ОСОБЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНИХ КУХОНЬ >ПАРАДОКСАЛЬНО АЛЕ ФАКТ >ПЕРЕМІЩЕННЯ ЧИ ПЕРЕМІШУВАННЯ? >ПЕРШІЙ СВІТОВІЙ ПРИСВЯЧУЄТЬСЯ >ПІСЛЯ БОРОДИНСЬКОГО ПОБОЇЩА >ПО СМЕРТІ БЕЗ СПОКОЮ ТА ПОВАГИ >ПОДВІЙНІ СТАНДАРТИ СОЮЗНИЦЬКИХ БОМБАРДУВАНЬ >ПОЛОН І ВСЕ ЩО ЙОГО СТОСУЄТЬСЯ >ПОЛТАВСЬКА БАТАЛІЯ БЕЗ УПЕРЕДЖЕНОСТІ >ПРИХОВАНЕ РАБСТВО В СРСР >ПРО ФОРМУ СПОРЯДЖЕННЯ НАГОРОДИ ТА ВІДЗНАКИ >ПРО ЩО НЕ ПРИЙНЯТО ГОВОРИТИ АБО ЛІЦЕНЗІЙНИЙ КРАДІЖ >РЯТІВНІ КРИЛА ЛЮФТВАФФЕ >СТАЛІН-ЦЕ ЛЕНІН СЬОГОДНІ >СТИМУЛИ ВОЮВАТИ КРАЩЕ >СТРАТЕГІЯ ВИПАЛЕНОЇ ЗЕМЛІ >СТРАТИТИ НЕ МОЖНА ПОМИЛУВАТИ >СТРІЛЕЦЬКЕ РОЗМАЇТТЯ >ТАНКОВЕ ПРОТИСТОЯННЯ ПІД ПРОХОРІВКОЮ >ТЕЛЕВІЗІЙНІ ШТАМПИ ПРО ВЕЛИКУ ВІТЧИЗНЯНУ ВІЙНУ >ТРОФЕЙНЕ ОЗБРОЄННЯ НА СЛУЖБІ РККА ТА ВЕРМАХТУ >ТЯГЛОВА СИЛА ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ >У ЖОРНАХ НКВС >УЧАСТЬ ІНОЗЕМЦІВ У ВІЙСЬКАХ ГІТЛЕРА >ФАШИСТСЬКА ДОПОМОГА СРСР >ФАШИСТСЬКИЙ ЛЕНД-ЛІЗ >ФІНСЬКА ЗИМОВА ВІЙНА >ХАЛХІН-ГОЛ ТА ХАСАН У ЦИФРАХ >ХІМІЯ ВІД ДИЯВОЛА >ХТО ВОЮВАВ ЗА АНГЛІЮ >ХТО КОГО КОПІЮВАВ? >ХТО ХОВАЄТЬСЯ ЗА ПСЕВДОНІМОМ >ЦЕРКВИ В СРСР >ЦІКАВЕ З СВІТУ ЇЖІ ТА НАПОЇВ >ЦІНА ПЕРЕМОГ-ПОРАЗОК У 2СВ >ЧОРНІ МІТКИ НЕЛЮДЯНОСТІ >ШОУ ЯЧМІННИХ ЛЮДЕЙ >ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ДИСЦИПЛІНАРНИЙ БАТАЛЬЙОН >ЩО НЕ ТАК З ЛЬОДОВИМ ПОБОЇЩЕМ?

ДОБРОВІЛЬНО-ПРИМУСОВА ДОПОМОГА ФАШИЗМУ

24.02.2022 - останнє, на відміну від репостів, оновлення теми
Нова інформація позначається червоним, але не обов'язково знаходиться на початку теми.
NB: активні посилання на подібні цій теми - "Економіка Німеччини напередодні та під час 2СВ", "Трофейне озброєння на службі РККА та вермахту"

Вирішив виділити тему, в якій більш детально висвітити країни, які хто добровільно, а хто і примусово, економічно співпрацював з фашистською Німеччиною у роки 2СВ

ЧЕХІЯ:
- 452,5 тис. пістолетів CZ-27 (німецька позначка P-27(t) вироблено для потреб вермахту і німецької поліції за час німецької окупації Чехії на празькій зброярні "Ceska brojovka"
- за німецькими даними, у 1944р Чехія щомісячно постачала до Німеччини біля 11 тис. пістолетів, 30 тис. гвинтівок, понад 3 тис. кулеметів, 15 млн. патронів, біля 100 САУ, півтори сотні піхотних гармат, 180 зенітних гармат, понад 620 тис. артилерійських снарядів, майже 1 млн снарядів для зенітної артилерії, від 600 до 900 вагонів авіаційних бомб, 1000 тон пороху і 600 тис. тон вибухових речовин (Прим.22*)
- у 1939-41рр чеська авіапромисловість для люфтваффе випустила 1411 літальних апаратів, 800 з яких були навчальними: 200 Bu-131 (Bucker), 211 Kl-35B (Klemm), 377 Ar-96 (Arado), а також 151 літак-розвідник Fw-189А-2 (Прим.19* та 25*) та 322 десантних планера DFS-230 (Прим.19*)
- 141 ЗСУ "Гепард" (зенітних танків на шасі чеського T-38(t) було випущено на празькому заводі ЧКД з листопада 1943 по лютий 1944р (Прим.18*)
- 404 транспортних планера DFS-230 зроблені для люфтваффе: 391 на заводі BMM і 13 на заводі "Мраз" (Прим.16*)
- 101 літак SB-71 (ліцензійний радянський бомбардувальник СБ) зробили на авіазаводах "Аеро" та "Авіа-1" (Прага) для люфтваффе (Прим.14*)
- німецькі транспортні Si-204 випускалися на авіазаводах "Аеро" та "ЧКД-Прага" (Прим.10*,12*) та "Вальтер" (Прим.24*). Було випущено 492 на ВММ та 541 на заводі "Аеро" (Прим.16*) або, за іншими даними, загалом 1007 літаків (Прим.24*)
- 41 літак Гота Gо-244 був зроблений на філіалі німецького концерну "Гота" у Чеських Будейовицях (Прим.10*), та ще 47 великовантажних планерів Гота Gо-242 (Прим.13*)
- 337 літаків (Прим.16*,25*) FW-189 "Уху" було випущено на заводах "Аеро" у Празі і "ЧКД" до лютого 1943р (Прим.4*,11*,16*)
- з грудня 1943р на підприємстві "Мраз" випускалися зв'язкові літаки "Storch" (Прим.4*,12*)
- німецькі САУ "Marder-III", "Hetzer", "Штарр" та "Grille" ("Бізон") та ЗСУ "Mebelwagen" вироблялися в Празі на підприємстві BMM. Там же відбувався капітальний ремонт і модернізація колишніх німецьких танків 35(t) і 38(t), а також виробництво для німців іншої бойової техніки на їхній базі (Прим.9*)
- в 1942-43рр 6000 автівок було випущено для вермахту (Прим.5*)
- 45 чотири-моторних транспортних Ju-290 з 1943р по травень 1945р були виготовлені на авіазаводі в Рузині для люфтвафе (Прим.4*,7*)
- всього для фашистської Німеччини окупована німцями Чехія випустила 1300 танків (по 38(t) (Прим.2*) та 2584 легких САУ "Хетцер" з квітня 1944р по 09.05.45р (Прим.2*,3*). За іншими даними, було випущено 850 38(t) (Прим.21*) або 1396-1411 38(t) і всі моделі танка 35(t) (Прим.9*)
- 828 важких колісно-гусеничних БТР sWS було випущено на заводі "Tatra" з кінця 1943г і до завершення війни (Прим.26*)

УГОРЩИНА:
- за роки 2СВ вироблено для люфтвафе на заводі "Дюна репулогенгіар" в Будапешті 267 багатоцільових Ме-210 (Прим.6*,7*,10*), а з березня 1944р перейшли на виробництво Bf-109G (Прим.7*)
- є інформація, що невеликими партіями випускались за ліцензією Ме-410, Ju-52, Ar-96
- транспортні Ju-52 збирали також і в Угорщині (Прим.10*)

РУМУНІЯ:
- транспортні Ju-52 збирали також і в Румунії (Прим.10*)

ФРАНЦІЯ:
- всього завод "Renault" випустив у 1940–1944рр 35 000 вантажівок, більшість з яких було поставлено вермахту
- майже всі з 15300 двотонних вантажівок моделі "Peugeot" MDA однойменна фірма випустила на своєму заводі в м.Сошо для вермахту
- у 1940-41рр французька авіапромисловість для люфтваффе випустила 810 літаків власної розробки: 240 легких траспортників Caudron-445, 200 бомбардувальників Bloch-175, 200 розвідників Potez-63, 170 навчальних літаків MS-230 (Прим.19*)
- 23 Аrado-196 зроблено на заводі CNCASO і 47 Dо-24 на SNCAN (Прим.16*)
- з 1942р і до звільнення Франції на заводі SNCAN (Париж) було побудовано 285 літаків Bf-108 "Тайфун" з французьким двигуном "Renault", який німці використовували у якості зв’язкового літака (Прим.15*)
- німецькі транспортні Si-204 випускалися на авіазаводі NSCASD (Прим.10*). Було випущено 168 (Прим.16*) або 150 (Прим.24*)
- транспортні Ju-52 збирали також і на підприємстві "Аміот" (Прим.10*)
- 297 (Прим.16*) або 293 (Прим.25*) німецьких літаків-розвідників Fw-189 "Уху" було випущено на заводі "CNCASO" для люфтвафе (Прим.4*,11*,16*), до 1943р німецькі гідролітаки Аr-196 (Прим.10*), а також 48 гідролітаків Dо-24 та 12 Dо-24 для ВПС Іспанії (Прим.10*)
- з квітня 1943р на авіазаводі "Moran-Saulnier" випускалися зв'язкові літаки "Storch" (Прим.4*)
- у Франції було побудовано за роки 2СВ 504 літака Ju-52 для люфтвафе (Прим.8*)
- тільки в 1942р в Пюто було випущено 121 літак "Storch" (Прим.7*)
- для потреб вермахту французька промисловість продовжувала випускати французькі танки S-35 (до 1943р), В2, R35 та схожий з ним H-35 (до 1942р), а пізніше шасі цих танків для переобладнання у вогнеметні танки та САУ (Прим.3*)
- для потреб вермахту було випущено в 1940-44рр 35 тис. автомобілів "Renault" (Прим.1*)

ПОЛЬЩА:
- завод у Міліце у 2СВ виробив 275 фюзеляжів німецьких літаків Не-219 "Уху" (Пугач) (Прим.7*)
- випуском німецьких танків Т-II займались і Об'єднані машинобудівні заводи в Варшаві (Прим.9*)
- у 1942-44рр, на заводах FAMO у Бреславі і FAMO-Ursus в Чеховіцах, було випущено 676-682 САУ "Vespe" та 159 тягачів-підвізників боєприпасів (Прим.17*)

АВСТРІЯ:
- збиранням 275 німецьких літаків Не-219 "Уху" (Пугач) займався завод у Відні-Швекате (Прим.7*)
- на підприємствах у Лінці та Сан-Валентино випускалися танки Т-IV і 128мм винищувач танків "Jagdtiger" (Прим.9*)
- 128 бронеавтомобілів артспоглядачів Sd.Kfz.254 було випущено на березень 1941р

ГОЛЛАНДІЯ:
- 91 німецький гідролітак Аr-196а до 1943р випустили заводи "Fokker" в Амстердамі (Прим.10*). За іншими даними - 69 Аr-196а (Прим.16*)
- 170 гідролітаків До-24 вироблено для люфтвафе на заводі "Авіаланда" (Прим.10). За іншими даними - 125 Dо-24 (Прим.16*)

ІТАЛІЯ:
- 5 транспортних літаків Р-108Т для люфтвафе випустив завод у Пьяджіо у 1943р (Прим.23*)
- наприкінці 1943 - початку 1944рр на замовлення вермахту італійці виготовили ще 74 лінійні САУ (52 в 1943р і 22 на початку 1944р), 36 машин командирів взводів (9 в 1943р і в 1944р) і 10 - командирів рот (Прим.27*)

ШВЕЦІЯ:

РІЗНЕ:
- з 22 млн. радянських громадян, які працювали у період окупації на німців, 20,8 млн. були селянами (Прим.20*)
- на окупованій території СРСР відновленням танків займався танкоремонтний завод у Ризі і ХТЗ після другого захоплення Харкова німцями (Прим.9*)

ПРИМІТКИ:
(Прим.1*) - Гоголев "Автомобили в армейском строю"
(Прим.2*) - В.Галин "Политэкономия войны. Заговор Европы"
(Прим.3*) - Г.Халявский "Полная энциклопедия танков мира 1914-2000гг"
(Прим.4*) - В.Шунков "Самолеты Германии 2МВ"
(Прим.5*) - С.Иванов "История автомобиля №04 - Легковые автомобили Вермахта. Часть IV"
(Прим.6*) - "Авиаколлекция. Специальный выпуск №2\2002. Бомбардировщики 1939-45гг"
(Прим.7*) - Д.Дональд "Боевые самолеты Люфтваффе"
(Прим.8*) - Е.Ружицкий "Крылья люфтваффе. Часть 4. Хеншель - Юнкерс"
(Прим.9*) - А.Лобанов "Танковые войска Гитлера"
(Прим.10*) - С.Шунков "Самолеты Германии 2МВ"
(Прим.11*) - А.Заблотский "В прицеле ФБ-189"
(Прим.12*) - М.Лисов "Военные музеи Праги" журнал "Техника и вооружение" 2\2013
(Прим.13*) - К.Кузнецов "Планер, ставший самолетом" журнал "Моделист-конструктор" 4\2013
(Прим.14*) - В.Котельников "Русские крылья Чехословакии" журнал "Авиапарк" 1\2009
(Прим.15*) - Т.Холмс "Знаменитые самолеты и вертолеты"
(Прим.16*) - А.Харук "Все самрлеты люфтваффе"
(Прим.17*) - В.Борзенко "Оса" - первая "самоходка" вермахта" журнал "Моделист-конструктор" 1\2014
(Прим.18*) - В.Борзенко "Зенитные "гепарды" для вермахта и бундесвера" журнал "Моделист-конструктор" 4\2014
(Прим.19*) - А.Степанов "Развитие советской авиации в предвоенный период (1938г - первая половина 1941г)"
(Прим.20*) - И.Ермолов "Под знаменем Гитлера"
(Прим.21*) - А.Гарсия "Бронетанковые операции 2МВ"
(Прим.22*) - Ю.Мухин "Блицкриг. Как это делается"
(Прим.23*) - С.Колов "Летающая крепость: итальянский вариант" журнал "Крылья Родины" 3\97
(Прим.24*) - В.Котельников "Дмухмоторный "Зибель" журнал "Крылья Родины" 2\2001
(Прим.25*) - С.Сазонов "Глазастый филин" или "летающая рама" журнал "Крылья Родины" 8\2002
(Прим.26*) - Х.Дейч "Полный справочник немецких танков и САУ 2МВ 1939-45гг"
(Прим.27*) - П.Омелянюк "САУ Semovente L40 da 47/32", журнал "Арсенал-коллекция" 9\2014