14.06.2019 - останнє, на відміну від репостів, оновлення теми
Кожне нове повідомлення 10 діб позначається червоним, але НЕ ОБОВ'ЯЗКОВО знаходиться на початку теми. Рубрика "НОВИНИ САЙТУ" оновлюються ЩОДЕННО, а всі її посилання - АКТИВНІ
N.B: активні посилання на подібні теми: "Допомога СРСР фашистській Німеччині", "Фашистський ленд-ліз"
Дві держави-ізгоя небезкорисно, але досить взаємовигідно допомагали один одному до тих пір, коли не прийшов час стати непримиримими ворогами. Як говориться, нічого особистого. У цій темі показана "допомога" СРСР з боку Німеччини
"Нехай всі, кому треба, знають, що наші стосунки з Німеччиною будуються на довгостроковій основі" Сталін (Повідомлення ТАРС від 10.01.1941р по завершенню німецько-радянських переговорів) (Прим.1*)
- після підписання у серпні 1939р між Німеччиною та СРСР договорів про ненапад і торгівлю Німеччина надала СРСР кредит в 200 млн рейхсмарок, на які закупалася продукція німецької промисловості. Розраховувався ж СРСР сировиною
- на травень 1941р тільки технологічного обладнання було поставлено в СРСР на суму 33,7 млн. рейхсмарок (Прим.21*)
- серед експортованої до СРСР німецької продукції: кораблі - 6 шт, високосортна сталь - 15 тис. т, преси для гільз - 20 шт. сталеві труби - 59 тис. т, верстати - понад 6 тис. (6430 - Прим.2*) шт. (Прим.21*)
- з квітня 1940р по квітень 1941р СРСР за своїм вибором закупив у Німеччині 35 бойових літаків 11 типів, серед яких He-100, Не-111, Bf-108, Bf-110, Ju-52, Ju-88, Do-215 (Прим.20*)
- літом 1940р СРСР вів перемовини з Німеччиною про продаж їй важкого крейсера "Адмірал Хіпер" услід за уже проданим їй важким крейсером "Лютцов" (Прим.13*)
- Німеччина в 1939-40рр заборонила на прохання СРСР перевезення через свою територію до Фінляндії добровольців та матеріалів з інших країн (Прим.12*)
- перероблені в роки ВВВ в канонерки 5 ґрунтовозних шаланд типу "Буг" ("Буг", "Днестр", "Рион", "Кубань", "Дон") були побудовані в Німеччині в 1927р на заводі “Unterweser Shiffbau Ges. AG, Веземюнде” (Прим.11*)
- 6 ґрунтовозних шаланд ("Москва", "Волга", "Ока", "Кама", "Зея", "Амгунь"), побудовані в 1939-40гг за замовленням НКВС в Гамбурзі на "Deutsche Wеrft AG" і в ВВВ були на Балтиці переобладнані в канонерські човни (Прим.11*)- весною 1928р СРСР закупив в Німеччині 137 двигунів “Мерседес Л-3” разом з щепленням та коробкою передач для установки на вантажівки Я-4 (Прим.10*)
- розробка важкого радянського танка Т-35 велася на основі проекту важкого танка, розробленого групою інженерів з Німеччини на чолі з Е.Гротте. Разом з німцями було розроблено кілька проектів танків, зокрема, ТГ-1 (Прим.6*)
- 28.08.1930р згідно договору між Державним Збройно-Гарматно-Кулеметним Об'єднанням і фірмою "Рейнметал" в СРСР була поставлена технічна документація і дослідні зразки 6 артилерійських систем: 3,7см протитанкова гармата, 15,2см міномет, 15,2см гаубиця, 7,62см зенітна гармата, 2см зенітна автоматична гармата, 3,7см зенітна автоматична гармата, котрі потім випускалися в СРСР відповідно як 37мм ПТГ зраз.1930р (1-К), 152мм мортира зраз.1931р, 152мм гаубиця "НГ" зраз.1931р, 76,2мм зенітна гармата зраз.1931р (3-К), 20мм зенітна автоматична гармата зраз.1930р (2-К), 30мм зенітна автоматична гармата зраз.1930р (4-К) (Прим.9*)
- згідно договору від 11.02.1940р Німеччина надала СРСР креслення і зразки Bf-109, Bf-110 (5 Bf-110 - Прим.15* і 16*) і Ju-88 (3 Ju88A - Прим.14*), міномети калібрів 50-240мм з боєприпасами, танк Т-3, торпедне озброєння, десятки радіостанцій, 8 одиниць переносних пеленгаторів, 2 польові радіостанції для виявлення літаків, 4 комплекти для стрільби вночі, 10 комплектів засекречуваних приладів для телеграфно-телефонних апаратів, крейсер "Лютцов", танкер водовмісністю 13 тис.тон, 3 суховантажі, прокатні стани і понад-потужні преси, зразки і рецептуру безполум'яних та бездимних, аміачних вибухових речовин (Прим.2*)
- в НДЇ ВПС радянські льотчики перегнали з Німеччини серійні зразки Ju-87, Ju-88, Bf-109, Ме-110, Dо-217, He-111, штурмовик "Хеншель", зв'язковий "Фізелер-Шторх" і "Фокке-Вульф"-раму, подаровані СРСР (Прим.19*)
- в 1939р німці передали СРСР креслення лінкора "Бісмарк", есмінця типу "Нарвік", технологічні карти артилерійських установок, серійні зразки Bf-109, Ме-110, Ju-87, He-111 (Прим.18*)
- літом 1940р СРСР закупив у Німеччини 5 105мм зеніток Флак-38, які в СРСР йшли під позначкою ГОД (Германська особливої доставки) (Прим.17*)
- 19.08.1939р була підписана кредитна угода Німеччина-СРСР, за якою СРСР отримував кредит 200 млн. марок під 4,5% річних строком на 7 років. У подальшому, 11.02.1940р та 10.01.1941р були підписані господарчі угоди, а також 6 додаткових господарчих угод на загальну суму 620-640 млн. марок строком поставки товарів до серпня 1942р (Прим.2*)
- коли в березні 1941р СРСР призупинила постачання зерна та нафти, Гітлер видав указ, який надавав пріоритет постачанню озброєння до СРСР, навіть за рахунок вермахту (Прим.2*)
- на підводні човни типу "Д" ("Декабрист") при побудові встановлювалися німецькі дизеля
- виробництво за ліцензією авіадвигуна БМВ-6 (в СРСР - М-17) дозволило встановлювати його на бомбардувальники ТБ-1 та ТБ-3, розвідники Р-5 та Р-6, пасажирські літаки К-5 і ПС-9, літаючий човен МБР-2, винищувачі И-3, перших радянських танках (Прим.8*)
- з 1926р німецькі літаки ЮГ-1 будувалися для СРСР у Швеції, звідки без озброєння переправлялися в СРСР (Прим.8*)
- в Німеччині була куплена технічна документація на протиобмерзальний пристрій, що застосовувалося на штурмовиках Ю-88(Прим.8*)
- в1926р був підписаний договір з фірмою "Хеншель" на розробку для СРСР одномісного винищувача, що отримав позначення HD.37 та прийнятий в СРСР на озброєння, як винищувач И-7 (Прим.7*)
- перші два роки з 1928 по 1930 ліцензійний авіадвигун БМВ-6 (в рад.класифікації М-17) вироблявся з німецьких комплектуючих (Прим.6*)
- 5 з 8 канонерок Ладозької воєнної флотилії: "Бира", "Бурея", "Нора", "Олекма" і "Селемджа" були збудовані німцями в 1939–1941 роках на замовлення радянського уряду на «Deutsche Werft AG» у Гамбургу. ТТХ такої канонерки: екіпаж 110 чоловік, довжина 60м, ширина 12м, водомісткість 1140 тонн (Прим.5*)
- в період фінської війни німецькі торгові судна заправляли паливом радянські підводні човни на Балтійському морі (Прим.4*)
- список закуплених в квітні 1940р німецьких літаків та обладнання включав 100 найменувань, серед яких по 5 екземплярів винищувачів BF-109е i BF-110с, по два бомбардувальника Ю-88 і До-215б, 2 зв'язних літака Fi-156, 6 рекордних винищувачів Хе-100В-8, всього 36 літаків 12 типів, в переважній більшості 1939р випуску (Прим.3*)
- в 1940р передана СРСР технологія протектування паливних авіаційних баків (Прим.3*)
- для побудови авіазаводу у Філях з Німеччини прибули 400 інженерів та техніків. Було побудовано 300 літаків. Всі вони залишилися в СРСР і тільки частина була використана німцями для підготовки своїх льотчиків в авіашколі під Липецьком. Всього на різні заводи прибуло 2000 німецьких інженерів та техніків (Прим.2*)
- на початку 30-х років минулого сторіччя на території Німеччини були створені сумісні радянсько-німецькі товариства: мережа бензозаправок "Дероп", міжнародні авіаперевезення "Дерулюфт", торгівля нафтою "Дерунафт", складування та транспортування "Дерутра" (Прим.2*)
- саме з Німеччини в період першої радянської п'ятирічки СРСР отримав понад 50% всіх закуплених машин та обладнання і кредит на 300 млн. марок (Прим.2*)
- в березні 1935г Німеччина надала черговий кредит СРСР у 200 млн. марок на цільове придбання німецької промислової продукції (Прим.2*)
- за допомоги компанії Круппа (у якому році? - прим.ред) було організовано виробництво стволів для артилерійських гармат на ленінградському заводі "Більшовик" (нині – Обухівський завод)
- з-за умов втаємниченості й дотепер точно невідома кількість сумісних з німцями у 1926-33рр хімічних полігонів на території СРСР окрім "Подосинки" у п.Шихани під Саратовом та "Томка" у с.Тоцьке у Оренбурзькій області (Прим.22*)
ПРИМІТКИ:
(Прим.1*) - В.Августинович "Битва за скорость. Великая война авиамоторов"
(Прим.2*) - В.Галин "Политэкономия войны. Заговор Европы"
(Прим.3*) - В.Бешанов "Летающие гробы Сталина"
(Прим.4*) - П.Аптекарь. "Советско-финские войны"
(Прим.5*) - Д.Дегтев "Цель-корабли. Противостояние люфтваффе и советского Балтийского флота"
(Прим.6*) - А.Ермолов "Танковая промышленность СССР в годы ВОВ"
(Прим.7*) - В.Иванов "Самолеты Н.Н.Поликарпова"
(Прим.8*) - Ю.Егоров "Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина"
(Прим.9*) - А.Широкорад "Отечественные зенитные автоматы" журнал "Техника и вооружение" 10\1996
(Прим.10*) - О.Курихин "Автобусы из Ярославля" журнал "Техника - молодежи" 3\2000
(Прим.11*) - А.Широкорад "Корабли и катера ВМФ СССР 1939-1945гг"
(Прим.12*) - К.Маннергейм "Мемуары"
(Прим.13*) - Е.Кобчиков "Кораблестроение и военно-морская теория Германии в 1920-45гг" сборник "Гангут" 9\1995
(Прим.14*) - А.Харук "Все самолеты люфтваффе"
(Прим.15*) - А.Заблоцкий "В прицеле Ме-110"
(Прим.16*) - Н.Якубович "Все самолеты Лавочкина"
(Прим.17*) - С.Шумилин "Суперзенитки третьего рейха" журнал "Наука и техника" 6\2013
(Прим.18*) - И.Бунич "Гроза" Кровавые игры диктаторов"
(Прим.19*) - Л.Кербер "А дело шло к войне"
(Прим.20*) - А.Степанов "Развитие советской авиации в предвоенный период (1938г - первая половина 1941г)"
(Прим.21*) - В.Бережков "Как я был переводчиком Сталина"
(Прим.22*) - А.Колпакиди "Двойной заговор. Сталин и Гитлер. Несостоявшиеся путчи"
Муляр Юрій: bilaplyama.blogspot.com - це 99 регулярно оновлюваних тем-дайджестів (+552 світлини) про події історії, факти і людей, інформація стосовно яких мізерна та суперечлива. Вітається "сарафанне радіо", копіювання та вільне розповсюдження у незмінному вигляді всіх матеріалів сайту. Детальніше - на сторінці "ЗА ЩО!?" Під цим повідомленням - лінки на всі теми блогу. NB: лінки ж на нові повідомлення знаходяться праворуч, у рубриці "СВІЖЕ".
ЗМІСТ:100 тем
- ЩЕ РАЗ ПРО БРЕСТСЬКУ ФОРТЕЦЮ
>БИТИ НАПОЛЕОНА
>БІЛОПОЛЬСЬКИЙ ПОСПІХ 1920 РОКУ
>БОЇ В ПІВНІЧНІЙ АФРИЦІ МОВОЮ ЦИФР
>БРОНЕТАНКОВА СТАТИСТИКА ДРУГОЇ СВІТОВОЇ
>БТТ АНТИГІТЛЕРІВСЬКОЇ КОАЛІЦІЇ
>БТТ ГІТЛЕРІВСЬКОЇ ВІСІ
>БУЛИ НЕ ГОТОВИМИ ДО ВІЙНИ?
>БУТИ ВІЙНІ
>БУТИ ПО ЦЬОМУ!
>ВЕЛИКІ ПРО ВСЕ І НІ ПРО ЩО
>ВИДАТНІ ЛЮДИ І СІМЕЙНЕ ЖИТТЯ
>ВИКРУТАСИ ІСТОРІЇ
>ВИТОКИ ЧЕРВОНОГО ТЕРОРУ
>ВОЄННА АВІАЦІЯ У ЦИФРАХ
>ВОЄННИЙ ПОБУТ ТА БУТТЯ
>ВОРОГ У ВОРІТ
>ВТРАТИ ФАШИСТІВ ДО НАПАДУ НА СРСР
>ГЕОПОЛІТИКА ДОГОРИ НОГАМИ
>ГРОШОВО-ПРОДУКТОВА СОБІВАРТІСТЬ ЖИТТЯ
>ДО НЕПРИСТОЙНОСТІ ДИВАЦЬКА ВІЙНА
>ДО ПОРИ МОВЧАЗНА СМЕРТЬ
>ДОБРОВІЛЬНО-ПРИМУСОВА ДОПОМОГА ФАШИЗМУ
>ДОПОМОГА СРСР ФАШИСТСЬКІЙ НІМЕЧЧИНІ
>ДРУГИЙ ФРОНТ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ
>ЕКОНОМІКА НІМЕЧЧИНИ НАПЕРЕДОДНІ ТА ПІД ЧАС 2СВ
>ЕТИКЕТОМ ПО СТОЛУ
>З НЕДОЗРІЛОГО
>ЗА ВЗЯТТЯ БЕРЛІНУ
>ІСПАНСЬКА ПРЕЛЮДІЯ ВЕЛИКОЇ ВІЙНИ
>ІСТЕРІЯ НЕЛЮДЯНОСТІ
>КАТАСТРОФА ЧЕТВЕРТОГО ФЛОТУ СВІТУ
>КИТАЙСЬКИЙ NO PASARAN
>КОМУ ВІРИТИ АБО ПРАВДА ПРО АФГАНІСТАН
>КРИМСЬКА ЕПОПЕЯ 1855-56 РОКІВ
>КУРСЬКА БИТВА БЕЗ ІДЕОЛОГІЧНОГО ЛУШПИННЯ ("РУМ’ЯНЦЕВ-КУТУЗОВ")
>КУРСЬКА БИТВА БЕЗ ІДЕОЛОГІЧНОГО ЛУШПИННЯ ("ЦИТАДЕЛЬ")
>ЛЕНД-ЛІЗ БЕЗ КУПЮР
>ЛЕНІН-ПОРТРЕТ БЕЗ РЕТУШІ
>ЛИЦАРСТВО НЕ ВІД СВІТУ ЦЬОГО
>МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО АВІАЦІЮ
>МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО БРОНЕТАНКОВУ ТЕХНІКУ
>МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО НАДВОДНИЙ ФЛОТ
>МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО ПІДВОДНИЙ ФЛОТ
>МАЛОЗГАДУВАНЕ ПРО ХОЛОДНУ ЗБРОЮ
>МАРШАЛ-МАРОДЕР ЖУКОВ
>МИСТЕЦТВУ-БУТИ!
>НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД ВІЙСЬКОВОПОЛОНЕНИХ В СРСР
>НЕ ВЕЛИКІ ДИВАКУВАТОСТІ ВЕЛИКИХ ЛЮДЕЙ
>НЕ ВІР ОЧАМ СВОЇМ
>НЕВИПРАВДАНА ВОЄННА ЖОРСТОКІСТЬ
>НЕВІДОМА АРТИЛЕРІЯ
>НЕВІДОМЕ ПРО ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ
>НЕВІЛЬНИЧА ПРАВДА
>НЕЗРУЧНА ІСТОРІЯ
>НЕСКОРЕНА ПОЛЬЩА
>НІМЕЦЬКИЙ ПОЛОН І ПРИМУСОВА ПРАЦЯ
>НКВС ПЕРЕД ОБЛИЧЧЯМ ЦИФР
>ОБЕРЕЖНО ДЕЗІНФОРМАЦІЯ
>ОСОБЛИВА СПАРТА
>ОСОБЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНИХ КУХОНЬ
>ПАРАДОКСАЛЬНО АЛЕ ФАКТ
>ПЕРЕМІЩЕННЯ ЧИ ПЕРЕМІШУВАННЯ?
>ПЕРШІЙ СВІТОВІЙ ПРИСВЯЧУЄТЬСЯ
>ПІСЛЯ БОРОДИНСЬКОГО ПОБОЇЩА
>ПО СМЕРТІ БЕЗ СПОКОЮ ТА ПОВАГИ
>ПОДВІЙНІ СТАНДАРТИ СОЮЗНИЦЬКИХ БОМБАРДУВАНЬ
>ПОЛОН І ВСЕ ЩО ЙОГО СТОСУЄТЬСЯ
>ПОЛТАВСЬКА БАТАЛІЯ БЕЗ УПЕРЕДЖЕНОСТІ
>ПРИХОВАНЕ РАБСТВО В СРСР
>ПРО ФОРМУ СПОРЯДЖЕННЯ НАГОРОДИ ТА ВІДЗНАКИ
>ПРО ЩО НЕ ПРИЙНЯТО ГОВОРИТИ АБО ЛІЦЕНЗІЙНИЙ КРАДІЖ
>РЯТІВНІ КРИЛА ЛЮФТВАФФЕ
>СТАЛІН-ЦЕ ЛЕНІН СЬОГОДНІ
>СТИМУЛИ ВОЮВАТИ КРАЩЕ
>СТРАТЕГІЯ ВИПАЛЕНОЇ ЗЕМЛІ
>СТРАТИТИ НЕ МОЖНА ПОМИЛУВАТИ
>СТРІЛЕЦЬКЕ РОЗМАЇТТЯ
>ТАНКОВЕ ПРОТИСТОЯННЯ ПІД ПРОХОРІВКОЮ
>ТЕЛЕВІЗІЙНІ ШТАМПИ ПРО ВЕЛИКУ ВІТЧИЗНЯНУ ВІЙНУ
>ТРОФЕЙНЕ ОЗБРОЄННЯ НА СЛУЖБІ РККА ТА ВЕРМАХТУ
>ТЯГЛОВА СИЛА ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
>У ЖОРНАХ НКВС
>УЧАСТЬ ІНОЗЕМЦІВ У ВІЙСЬКАХ ГІТЛЕРА
>ФАШИСТСЬКА ДОПОМОГА СРСР
>ФАШИСТСЬКИЙ ЛЕНД-ЛІЗ
>ФІНСЬКА ЗИМОВА ВІЙНА
>ХАЛХІН-ГОЛ ТА ХАСАН У ЦИФРАХ
>ХІМІЯ ВІД ДИЯВОЛА
>ХТО ВОЮВАВ ЗА АНГЛІЮ
>ХТО КОГО КОПІЮВАВ?
>ХТО ХОВАЄТЬСЯ ЗА ПСЕВДОНІМОМ
>ЦЕРКВИ В СРСР
>ЦІКАВЕ З СВІТУ ЇЖІ ТА НАПОЇВ
>ЦІНА ПЕРЕМОГ-ПОРАЗОК У 2СВ
>ЧОРНІ МІТКИ НЕЛЮДЯНОСТІ
>ШОУ ЯЧМІННИХ ЛЮДЕЙ
>ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ДИСЦИПЛІНАРНИЙ БАТАЛЬЙОН
>ЩО НЕ ТАК З ЛЬОДОВИМ ПОБОЇЩЕМ?